در حال بارگذاری...

عکاسی صنعتی | عکاسی تبلیغاتی | استودیو ناین

عکاسی صنعتی - عکاسی تبلیغاتی - عکاسی معماری - غذایی - خط تولید منتخب بیش از ۳۵۰ برند برتر کشور

INDUSTRIAL PHOTOGRAPHY

Discover Over 10K of Industrial Photography & Advertising Photography

صفحه اصلی فعالیت ها عکاسی رستوران و منو غذا
عکاسی رستوران و منو غذا

عکاسی رستوران و منو غذا محیطهای هتل و رستوران

مرتب سازی براساس : اتفاقی - جدیدترین - رتبه - بازدید
عکاسی معماری هتل ، رستوران

گرفتن عکاسی معماری خارج از استودیو تفاوت های زیادی با عکاسی صنعتی داخل استودیو دارد. زمانی که  صحبت از نورپردازی به میان می آید، نکاتی که باید در نظر داشت نیز متفاوت خواهد بود. اما چیزی که باعث می شود عکاسی معماری در محیط باز هیجان انگیزتر شود این است  که تنوع و تعداد سوژه هایی که در یک شات قرار می گیرند بیشتر است. این عکس می تواند به خاطر عناصر درون آن دراماتیک تر به نظر برسد ، یک عکاس صنعتی می بایست بصورت کامل تسلط لازم را جهت عکسبرداری و نیز نورپردازی محیط مدت نظر داشته  باشد که بتواند با توجه و تکیه بر دانش و تجربه خود بهمراه تجهیزات حرفه ای از محیط مورد نظر، یک عکس صنعتی و معماری خوب اخذ نماید .
در محیط هایی مانند هتل و رستوران نوع عکسبرداری صنعتی و معماری می بایست جوری باشد که بیننده عکس خود را بتواند در آن محل  تصور نماید و آرامشی که شاید محل مورد نظر به اون منتقل کند را یک عکس به آن القا نماید .

عکاسی معماری وساختمان محیطی یکی از رکن های اساسی ، ثابت و بسیار تاثیرگذار در کلیه شرکتهای مهندسی و معماری ساختمان بوده تا از این طریق بتوانند قدرت اجرایی خود را در نوع ساخت ، اجرا و متریال استفاده شده و همچنین مقایسه آن با نمونه های اولیه سه بعدی پیشنهادی با ساخت نهایی به رخ بکشند . با توجه به تجهیزات و لنزهای مخصوص عکاسی معماری و محیطی و نیز نیاز به تجربه بسیار بالا در شناخت نوع تکنیکها در زمان عکسبرداری معماری محیطی ، در ایران افراد و استودیوهای بسیار اندکی وجود دارند که بتوانند از پس این مهم بخوبی برآمده و هنر معمار و سازنده این آثار را بخوبی نمایش دهند . نوع عکاسی می بایست بگونه ای باشد که کلیه نورپردازی های بکار رفته در کنار متریالهای استفاده شده در ساختمان و نیز نوع طراحی و معماری داخلی در کنار دکوراسیون و فرنیش مجموعه ها را بخوبی نمایش داده و زوایایی در زمان عکسبرداری معماری و محیطی بخوبی انتخاب شود که قدرت اجرایی را برخ بکشد ، در برخی موارد شاید نواقصی وجود داشته باشد که هنوز رفع نگردیده و یا با توجه به نوع اجرا و محدودیت های ساخت اجرا قابل بر طرف شدن نبوده است ، از این رو یک عکاس صنعتی معماری و محیطی می بایست با آگاهی کامل و تجربه قبلی زوایایی را انتخاب نماید که این نواقص در عکسهای تبلیغاتی به چشم نیاید . در بسیاری از ویلاهای لوکس و ساختمان های خاص کارفرمایان هزینه های هنگفتی را بابت نماهای اجرایی و همچنین محوطه سازی های پروژه انجام میدهند و اغلب عکاسان صنعتی معماری و محیطی با توجه به نداشتن لنزهای خاص معماری و نبود فضای کافی جهت فاصله کانونی ، نمی توانند زیبایی بکار رفته را به دلیل محدودیت ها بخوبی نمایان سازند . استودیو تخصصی عکاسی صنعتی ناین 9 با تاسیس بخش اختصاصی عکاسی ساختمان و محیطی و تجهیز کلیه موارد لازم در زمینه عکاسی معماری و محیطی با قدرت هر چه تمام تر آماده خدمت رسانی در این بخش می باشد . 


عکاسی غذایی برای استفاده در منو غذا 

در سطح حرفه ای، عکاس غذایی، باید داستان و هدف غذایی را که قصد عکاسی از آن را دارد مشخص کند. این که عکس او چه رسالتی دارد بسیار مهم است. می خواهیم با عکس خود بیننده را گرسنه کنیم؟ میخواهیم او را  به سفری خاص ترقیب کنیم؟ یا هدفمان تداعی کردن نوستالژی در ذهن بیننده است ؟ همه اینها اهمیت دارد چراکه عکاسی غذا فقط برای نمایش نیست و در پس هر عکس پیامی نهفته است. باید هدف را از پیش مشخص کنیم، چرا که این هدف ما است که راهنمای ما در انتخاب تنظیمات، لوازم جانبی، مواد غذایی، محل و نوع نورپردازی است.
مهمترین هدف در
عکاسی غذایی، تمرکز روی رنگ، بافت، شکل و ظرافت غذاست و این مهم تنها با یک نورپردازی دقیق به دست می آید. یک عکاس غذایی حرفه ای می داند که با چه نوع نورپردازی می تواند تازگی و شادابی مواد غذایی را نشان دهد. بیشتر، عکاس های تازه کار از نورهای مسقیم فلاش استفاده می کنند که این نور باعث از دست رفتن بافت، شسته شدن رنگ، روشنایی بیش از حد و تخت شدن تصویر می گردد و این بزرگ ترین معذلی است که یک عکاس تازه کار برای عکاسی از خوراکی ها دارد و این نوع عکس ها برای اینکار به هیچ عنوان قابل قبول و استفاده نیست. بحث نورپردازی در عکاسی از غذا به تجربه و مهارت عکاس وابسته است. هرچه عکاس با تجربه تر باشد و شناخت بیشتری از جنس نور داشته باشد عکس جذاب تر و خوش آب و رنگ تری را ثبت میکند. برای بدست آوردن نور خوب برای یک غذا باید از انواع سافت باکس ها و چترهای نرم کننده نور استفاده کرد و یا اگر میخواهیم با نور طبیعی عکاسی کنیم بهتر است یک رفلکتور همراه داشته باشیم.
در آخر نیز فاکتور اثر گذار و بی اندازه مهم در تولید یک عکس غذا ی جذاب استفاده درست و با دانش از نرم افزار جهت ویرایش نهایی تصویر است. تاثیر این ویژگی در فایل هایی که قصد اعزام به چاپخانه ها را دارند بسیار مشهود است. مدیریت رنگ ها برای چاپ، تخصص خاص خود را می طلبد و چه بسیار اتفاق می افتد که به دلیل عدم رعایت این مهم، کارخانه ها و تولید کنندگان صنایع غذایی متحمل خسارات بزرگی شده اند. به دست آوردن رنگ های دقیق و در عین حال جذاب برای چاپ های چهار رنگ ( CMYK ) نیازمند دانش و تجربه است که بتواند بهترین نتیجه را برای تولید کننده و عکاس مواد غذایی به ارمغان بیاورد.

برای مطالعه تکمیل تر در زمینه عکاسی غذایی میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.

نگارش : مهندس نیما ابوالقاسمی
هرگونه کپی برداری مقاله بالا، تنها با ذکر و لینک منبع ( https://www.studio9.co ) بلامانع است .